Collagen Powder

Collagen Powder Shaklee

Assalamualaikum semua,


Hari ni saya nak share apa yang buat COLLAGEN POWDER SHAKLEE ni so special.. 😉 dari segi berat, COLLAGEN POWDER SHAKLEE ni adalah sangat rendah sekitar 1000 Dalton sahaja (berat molekular kolagen disukat dalam Dalton) yang membuatkan ianya amat mudah diserap oleh tubuh dan membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.


Ada 7 ramuan utama COLLAGEN POWDER SHAKLEE :-

  • Kolagen dari sisik ikan merah – Menurut kajian, sisik ikan merah adalah sumber kolagen yang premium dengan kurangnya pencemaran dan kadar penyerapan yang tinggi berbanding kolagen haiwan.
  • Ekstrak biji Camellia japonica. – biji Camellia japonicani terdiri dari asid oleik, satu emolien dan pelembap kulit yang hebat, dan isoflavan, antioksidan semulajadi  yang mampu menurangkan radikal bebas.
  • Ekstrak Pfaffia – juga dikenalin sebagai ginseng Brazil, apabila digabungkan dengan ekstrak biji Camilia japonica, membantu formasi kolagen dan asid hyaluronic. dengan kemampuan luar biasa mengikat amoun air yang banyak, asid hyaluronic memainkan peranan penting dalam menghidratkan tisu tubuhuntuk menjadikan kulit lembut, lembap danlicin.
  • Elastin from kolagen ikan – Elastin ni memelihara kulit menjadi fleksibel tetapi tegang, memberikan reaksi melantun apabila kulit ditarik. Kolagen ikan mengandungi elastin yang berfungsi berganding bahu dengan kolagen untuk mengekalkan kulit menjadi tegang, anjal dan elastik.
  • Vitamin C dan Vitamin B – Vitamin C menggalakkan penghasilan kolagen dan menetang radikal bebas yang merosakkan kulit kita. Vitamin B turut serta dalam metabolisma karbohidrat, lemak dan protin untuk membebaskan tenaga yang diperlukan untuk penghasilan kolagen didalam sel.
  • Ekstrak kekerang – ekstrak kekerang penting bagi membekalkan pelincir kepada sendi-sendi dan menghidrat mata untuk melegakan ketidakselesaan mata.
  • Lactobacillus acidophilus – membantu mengimbangi mikroflora usus dan membantu membina semula sistem usus yang sihat yang mampu meningkatkan penyerapan kolagen.

Lepas da baca ramuan yang best tu, kita tengok pulak apa khasiat COLLAGEN POWDER SHAKLEE ni:

  1. Rasa Lebih muda – macam mana rasa lebih muda tu?haaa..ada yang tanya kan?kolagen ni membantu menguatkan tulang dan mengurangkan kemungkinan jadi rapuh. lepas tu, kolagen pun turut membantu mengurangkan kesakitan dan geseran disendi-sendi. Baik untuk mata, jangan tak tahu..hihihi. memastikan otak sentiasa sihat walaupun kita semakin meningkat usia.
  2. Tampak lebih muda – yang ni rasa semua da tau kot. Kolagen menguatkan rambut dan merangsang pertumbuhan semula rambut. kuku jadi lebih kuat. Kulit akan jadi kurang kering dan membantu mengurangkan parut. membantu menghilangkan tanda penuaan

 Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Untuk sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee atau inginkan konsultasi percuma dan berterusan, sms/watsapp 017.287 9803

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s