My Story

Azam 2015 : Day 19 – Jom menabung

Assalamualaikum semua..

Lamanyeee tak update blog..hehehehe…bz sket uollsss..ada tetamu dtg rumah..

Alrite..tahun 2015 ni saya berazam untuk melangsaikan semua hutang2 saya dan hutang2 suami saya..(baik tak),,ahahaha gurau je..

Tapi, seriously mmg saya nak cuba clearkan hutang2 saya dan suami..

Awal bulan hari tu saya da potong astro..tinggal la TMnet ni..memang nak go all out ni 😉

Next step..saya nak mula menabung hari2..mula dengan RM1 satu hari..kalau ade extra, saya menabung la extra tp mmg wajib sehari minimum RM1..mungkin ade yang kate, RM1 tu sikit sangat..tapi pada saya, takpe..kita start small dulu..janji ISTIQAMAH giteww..

tabung saya pula ade 2..satu TABUNG UNTUK BUAT DUIT..

tabung

 

satu lagi TABUNG UNTUK BAYAR HUTANG..

apa pulak tabung buat duit tu kan?saya plan nak meniaga kecil-kecilan..jadi, tabung buat duit tu kira macam modal saya..untung pulak saya masukkan kat tabung bayar hutang..

Walaupun tak banyak..tapi kalau saya dpt bayar hutang bank setiap bulan extra RM100 pun da ALhamdulillah..lagi cepat langsai hutang, lagi cepat saya bole hidup tanpa hutang..hehehehe..DAN jangan lupa, saya still akan masukkan RM1 setiap tabung..

Amacam idea?

Bole guna pakai tak?

Doa2kan saya ye………

 

Leave a comment